„Rols-rojs” može i na struju

Bez autora
Mar 16 2011

Za ekološki svesne milijardere koji već imaju sve drugo, „Rols-Rojs” je nedavno, na Sajmu automobila u Ženevi prezentovao najluksuzniju električnu limuzinu na svetu - sa priloženim baterijama. Ovaj superekološki „rols-rojs fantom” nudi nultu emisiju CO2 i troši samo dva penija po kilometru - za razliku od standardnog „fantoma”, kod koga će vas kilometar vožnje koštati 40 penija. Sve to, naravno, ako za kupovinu možete da izdvojite oko milion funti (1,15 miliona evra). A da bi imućni vlasnik bio pošteđen dosadnog posla priključivanja na električnu mrežu, električni „rols-rojs” može čak i da se napuni bežičnim putem - naprosto prelaskom preko specijalne elektronske podloge u garaži. Sličnu tehnologiju koriste i neke električne četkice za zube i mobilni telefoni.

„Rols-rojs” može i na strujuZa ekološki svesne milijardere koji već imaju sve drugo, „Rols-Rojs” je nedavno, na Sajmu automobila u Ženevi prezentovao najluksuzniju električnu limuzinu na svetu - sa priloženim baterijama.

Ovaj superekološki „rols-rojs fantom” nudi nultu emisiju CO2 i troši samo dva penija po kilometru - za razliku od standardnog „fantoma”, kod koga će vas kilometar vožnje koštati 40 penija.

Sve to, naravno, ako za kupovinu možete da izdvojite oko milion funti (1,15 miliona evra).

A da bi imućni vlasnik bio pošteđen dosadnog posla priključivanja na električnu mrežu, električni „rols-rojs” može čak i da se napuni bežičnim putem - naprosto prelaskom preko specijalne elektronske podloge u garaži. Sličnu tehnologiju koriste i neke električne četkice za zube i mobilni telefoni.

Ova najsavremenija električna limuzina ima i najveću bateriju kojom raspolaže neko putničko vozilo, ubrzanje do 100 km/h postiže za samo osam sekundi, a sa jednim punjenjem baterije može da pređe 200 km. Bateriju čini 96 litijum-jonskih ćelija, a smeštena je ispod haube. Rok trajanja joj je tri godine ako se svakodnevno puni i koristi, a vreme punjenja je 20 sati na kućnoj električnoj mreži, odnosno osam sati na mreži industrijske snage. Puni se direktno iz električne mreže, preko kabla i utičnice, a na boku automobila se umesto poklopca rezervoara za benzin nalazi utičnica sa pet rupica. Umesto toga, naravno, možete da se koristi i već opisano punjenje strujom preko bežičnog sistema.

Standardni „fantom” na benzinski pogon, nasuprot ovome, košta 300.000 funti (420.000 evra), troši oko litar benzina na pet km, postiže maksimalnu brzinu od oko 250 km/h, a ubrzanje do 100 km dostići će za manje od šest sekundi.

„Konstruisali smo prvo električno vozilo na baterije za ultraluksuzni segment ponude”, tvrdi generalni direktor „Rols-Rojsa” Torsten Miler Etves, a vozilo bi za proizvodnju trebalo da bude spremno za Olimpijske igre 2012, čiji je veliki sponzor BMW, matična kuća „Rols-Rojsa”. Pre toga, kompanija je sada, kao što je to činila i sa svojim dosadašnjim modelima, pripremila potpuno funkcionalan prototip, koji može da prikaže svojim superbogatim klijentima, kako bi od njih dobila porudžbine za konačnu proizvodnu verziju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik